کوچک کردن بینی با جراحی

از آنجایی که بینی عضو مرکزی صورت است ابعاد و اندازه آن تاثیر زیادی بر چهره دارد و گاهی به دلیل عدم تناسب این بخش با سایر اجزا ، زیبایی و ظرافت چهره تحت تاثیر قرار می گیرد از طرف دیگر ملاک و استاندارد های زیبایی به سمتی رفته است که افراد را متمایل به داشتن بینی های باریک و کوچک کرده است به همین دلیل افراد از تکنیک ها و روش های مختلف برای کوچک کردن بینی استفاده می کنند.
در مواردی که نیاز به تغییرات کوچک باشد از روش هایی مثل انواع ماساژ و چسب استفاده می شود که تاثیرگذاری جزئی را در طولانی مدت ایجاد خواهد کرد اما در مواردی که تغییرات قابل ملاحظه در اندازه بینی مورد نظر باشد استفاده از جراحی کوچک کردن بینی بهترین راه حل خواهد بود.
بنابراین ما در ادامه ی این مقاله در خصوص جراحی کوچک کردن بینی و انواع روش های آن و مزایا و بهبودی پس از آن و میزان اثرگذاری این تکنیک توضیح خواهیم داد.

در جراحی زیبایی بینی ، بهترین جراح بینی با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش های جراحی بینی باز یا جراحی بینی بسته را انتخاب می کند.

جراحی بینی به روش باز :

در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس جدا کردن پوست بینی از اسکلت با حفظ عملکرد بینی اقدام به رفع ایرادات ظاهری بینی می کند.

جراحی بینی به روش بسته :

در این روش کوچک کردن بینی با جراحی ، هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود و هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی گردد.

كوچك كردن بيني با ليزر :

امروزه شاهد تبلیغات گسترده ای در خصوص كوچك كردن بيني با ليزر هستیم ، باید گفت هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان با لیزر تغییراتی در اسکلت بینی ایجاد کرد، لیزر فقط باعث صاف و شفاف شدن پوست بینی می شود.

کوچک کردن بینی با جراحی

انواع بینی :

جراحان بینی برای انجام جراحی بینی ، بینی را بر اساس استحکام اسکلت بینی و ضخامت پوست بینی را به دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می کند.

بینی گوشتی به بینی گفته می شود که دارای استخوان و غصروف ضعیف و پوست ضخیم باشد، افرادی که دارای این نوع بینی هستند معمولا جراحان بینی به آن ها توصیه می کنند برای به دست آوردن نتیجه مطلوب جراحی بینی طبیعی انجام دهند.

بینی استخوانی به بینی گفته می شود که دارای استخوان و غضروف محکم و پوست نازک باشد، معمولا افرادی که دارای این نوع بینی هستند می توانند جراحی بینی فانتزی ، جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی شبیه به یک عکس انجام دهند.

روند کوچک کردن بینی با جراحی

اولین قدم برای کوچ کردن بینی با جراحی ، مشاوره با جراح و متخصص با تجربه است در طول جلسه ی مشاوره ، معاینات اولیه انجام شده و انتظارات بیمار از عمل مطرح می شود به این ترتیب جراح با دید باز در خصوص تغییرات مورد نیاز تصمیم گیری می کند.
در ادامه ، نیاز به آمادگی های پیش از جراحی هست که شامل آماده کردن نتایج آزمایش خون ، تصویربرداری پزشکی از بینی ، آمادگی روانی بیمار نسبت به عمل می باشد.
در نهایت پزشک برای تغییر شکل و کوچک کردن بینی از یکی از روش های رینوپلاستی باز یا بسته استفاده می کند و به ترتیب مراحل زیر پیش می رود :

– رفع قوز بینی :
یکی از تغییرات موثر در کوچک کردن بینی به ویژه در افرادی که دارای بینی استخوانی هستند ، برداشتن استخوان و غضروفی است که سبب ایجاد قوز شده است در این روش جراح استخوان ها را در جهت باریک تر دیده شدن بینی به هم نزدیک می کند.
– کاهش طول سپتوم:
در جراحی کوچک کردن بینی ، پزشک به تغییر سپتوم و کاهش طول بینی می پردازد ، همین طور امکان ایجاد تغییراتی در غضروف های نوک بینی نیز وجود دارد.
– تغییر پهنای بینی :
برای کاهش پهنای بینی ، پزشک از تکنیک جراحی باز استفاده می کند تا با دسترسی کافی به تمام نقاط ، عرض بینی را کاهش دهد به این ترتیب نمای جلو بینی ظریف تر می شود.

مراقبت های بعد از کوچک کردن بینی با جراحی به شرح ذیل می باشد:

  • بیمار بهتر است برای کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی بینی از کمپرس یخ استفاده کند.
  • تا مدتی که پزشک تعیین می کند از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کند.
  • از رفتن به سونا ، استخر و غیره تا مدتی خودداری کند.
  • تا دو ماه بعد از جراحی زیبایی بینی از زدن عینک خودداری کنید.

هزینه کوچک کردن بینی با جراحی چقدر می باشد؟

هزینه کوچک کردن بینی با جراحی ، با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه بیمارستان و داروها و آزمایشات و غیره تعیین می شود.

دکتر علی باقری حق
جراح و متخصص گوش و حلق و بینی
فلوشیپ جراحی سر و گردن

( جراحی بینیجراح بینیجراحی گوش )

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان