دکتر علی باقری حق-جراحی بینی

اگر فکر می کنید نوع بینی شما گوشتی است و تمایل به انجام جراحی بینی خود را دارید ، توصیه می کنیم مقاله تهیه شده توسط دکتر علی باقری حق را مطالعه کنید. در این مطلب در رابطه با تمامی جوانب جراحی بینی گوشتی و اقدامات لازم آن صحبت کرده ایم که اطلاعات شما زیبا جویان عزیز را افزایش خواهد داد. عمل بینی گوشتی بر روی بینی هایی انجام می شود که دارای پوست ضخیم و استخوان و غضروف ضعیف می باشند. همچنین ، بینی گوشتی علاوه بر موارد فوق دارای مشخصات دیگری ؛ از جمله وجود غدد چربی فراوان در اطراف دیواره های بینی ، وجود غضروف پهن و نازک در نوک بینی و نوک بینی گرد می باشد.

پس از بررسی موارد فوق توسط جراح بینی و تشخیص بینی گوشتی برای بیمار ، آزمایشاتی تجویز می شود. پس از بررسی نتایج آزمایش ، زمان جراحی بينی گوشتی تعیین می گردد. برای جراحی بينی گوشتی ، معمولاً جراح بینی برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود از جراحی بینی باز استفاده می کند. در این روش جراح بینی می تواند پوست را نازک کرده و در صورت نیاز از گرافت و پیوند غضروف استفاده کند ، همچنین دسترسی به نوک بینی در این روش آسان می باشد.

 

جراحی بینی گوشتی _ دکتر باقری حق

 

بینی گوشتی

دلیل ثابت و مشخصی برای این قضیه وجود ندارد و عوامل متعددی در این امر اثرگذار هستند ؛ از جمله عوامل محیطی ، فاکتورهای ارثی یا ژنتیکی و ترکیبی از هر دو. عوامل محیطی شامل تصادف ، حادثه ، ضربه و غیره است و برخی موارد دیگر از جمله نژاد و قومیت ، سن ، پوست ، ساختار و آناتومی خود بینی بی تاثیر نیستند. جراح بینی در تهران به ارزیابی و وارسی دقیق آن پرداخته و توضیحات مربوط به جراحی بینی گوشتی را در اختیارتان می گذارد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی گوشتی هستند؟

بهتر است ابتدا درمورد اینکه کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی گوشتی هستید یا نه ، با پزشک خود مشورت کنید و از این بابت اطمینان یابید. طبق بررسی های دقیق انجام شده ، بررسی نتایج آزمایش ها ، پرونده پزشکی و وضعیت عمومی و سلامتی شما چک می شود و اطلاعات لازم در اختیارتان قرار می گیرد. اما بطور کلی و صرف نظر از سوابق سلامتیتان ، اگر موارد زیر را در خود دارید در اولویت عمل بینی گوشتی قرار دارید:

  • بینیتان بافت گوشتی زیادی دارد
  • اختلالات تنفسی دارید
  • از بد شکلی بینی رنج می برید
  • انحراف یا کجی دارید
  • بینی بیش از حد بزرگی دارید

نحوه انجام جراحی بینی گوشتی

جراح بینی پس از ارزیابی دقیق این عضو تنفسی ، تکنیک مناسب را انتخاب کرده و با استفاده از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی ، اقدام به عمل می کند. اگر ایرادات جزئی باشند ، از روش بسته و در صورت نیاز به تغییرات زیاد ، از روش باز استفاده می شود.

عمل بینی گوشتی با لیزر چگونه است ؟

جراحی بینی گوشتی با لیزر وجود ندارد ، زیرا هنوز علم پزشکی آنقدر پیشرفت نکرده که بتوان با لیزر تغییراتی بر روی استخوان بینی ایجاد کرد ، لیزر فقط باعث شفاف و صاف شدن پوست بینی می شود.

سن مناسب جراحی بینی گوشتی

بهتر است زیبا جویان با بینی های گوشتی بعد از سن بلوغ و رشد کامل استخوان و پوست بینی ، برای جراحی اقدام کنند. در غیر این صورت ، این جراحی رضایت بخش نبوده و میزان برگشت پذیری بینی ، به علت رشد پوست افزایش می یابد که نیاز افراد به جراحی بینی ترمیمی را افزایش می دهد.

چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی گوشتی

بعد از اعمال تغییرات و اصلاحات لازم بر روی بینی های گوشتی ، سیستم ایمنی بدن به منظور بهبود اسیب های وارد شده ، وارد عمل می شود و واکنش هایی همچون التهاب ، توم و کبودی را از خود بروز می دهد. در مراقبت های بعد از جراحی بینی ، جراح بینی خوبی مواردی را توصیه می کند که زیبا جویان با رعایت آن می توانند هرگونه عوارض جانبی پیش آمده را نیز بهبود بخشند ، اما با توجه به ان که بهبودی تورم مدت زمان طولانی لازم دارد و همچنین بینی های گوشتی به علت ضخامت بافت و چربی زیر پوستی ، دچار تورم بسیار زیاد می شوند ، با توصیه و تجویز پزشک و بکار گیری افراد از چسب های بینی می توانند فاصله میان استخوان و پوست را بهبود ببخشند که در پی آن تورم به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می کند. البته چسب زدن بینی تنها به منظور کاهش تورم نمی باشد ، بلکه یک علامت بوده و اطرافیان شما را از جراحی بینی شما آگاه می سازد تا با انجام رفتار هایی نا درست سبب وارد شدن اسیب به بینی شما نشود ، همچنین چسب بینی ، بینی را در موقعیت جدید خود نگه داشته و مانع از بروز هر گونه اسیب در آن نیز خواهد شد.

 

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی به شرح ذیل می باشد

یکسری اقدامات قبل از جراحی بینی عبارتند از:

  • شب قبل از جراحی بینی گوشتی شام سبکی میل کنید
  • حضور یک همراه در روز عمل جراحی بینی ، الزامی است.
  • یک هفته قبل از جراحی زیبایی بینی ، از استعمال دخانیات پرهیز نمایید.
  • بیمار آزمایشاتی را که بهترین جراح بینی گوشتی تجویز نموده است انجام دهد.
  • پزشک معالج خود را از تمامی انتظارات خود از جراحی زیبایی بینی ، مطلع نمایید.
  • توصیه به دقت در مصرف منظم داروهای تجویز شده از سوی پزشک می گردد.
  • آقایان پیش از مراجعه ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت مراجعه کنند.
  • به مدت ۸ ساعت قبل از عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی چیزی میل نکرده و ناشتا برای جراحی مراجعه کنید.
  • بهتر است یک ساعت قبل از شروع جراحی بینی گوشتی ، در کلینیک یا بیمارستان حضور داشته باشید.
  • بهتر است در زمان مراجعه به کلینیک به منظور انجام عمل زیبایی بینی ، لباس آزاد و دکمه دار به تن کنید.
  • هنگام مراجعه به بیمارستان یا کلینیک جهت انجام عمل زیبایی بینی گوشتی ، مدارک پزشکی خود را فراموش نکنید.
  • به بانوان توصیه می گردد ، در روز عمل زیبایی بینی زیورآلات ، به همراه نداشته و همچنین لاک ناخن نیز نداشته باشند.
  • به مدت یک هفته قبل از جراحی بینی ، از مصرف الکل و داروهای رقیق کننده خون ، همچون وارفارین و آسپرین جدا خودداری کند.
  • جراح بینی خوب و با تجربه دکتر باقری حق در تهران ، باید از تمام سوابق پزشکی بیمار ؛ از جمله ابتلا به بیماری خاص ، حساسیت های دارویی ، مصرف دارویی خاص و از این قبیل موارد مطلع باشد ؛ بنابراین در جلسه مشاوره ، پزشک معالج خود را در این باره آگاه نمایید.

 

جراحی بینی گوشتی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی به شرح ذیل می باشند

  • از نوشیدن مایعات با استفاده از نی خودداری نمایید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد خودداری کنید.
  • تا مدتی از زدن عینک ، جدا خودداری نمایید ؛ اما استفاده از لنز تماسی بلامانع می باشد.
  • نمک و ادویه را در دوران نقاهت جراحی بینی ، از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • پزشک توصیه به مصرف آب آناناس و آب کرفس ، در دوران نقاهت جراحی بینی می کند.
  • به مدت یک هفته بعد از جراحی زیبایی بینی ، از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و غیره خودداری کنید.
  • داروهایی را که بهترین جراح بینی در تهران ، دکتر علی باقری حق ، تجویز نموده است راس ساعت استفاده کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از عمل جراحی بینی گوشتی ، از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، مصرف الکل و استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • در روزهای ابتدایی بعد از جراحی زیبایی بینی ، به منظور جلوگیری از تحرک بیش از حد صورت ، از خندیدن و حرف زدن زیاد اجتناب نمایید.

 

جراحی-بینی-کاملا-گوشتی-1

 

عوارض جراحی بینی گوشتی چیست ؟

اکثر کسانی که برای مشاوره جراحی بینی به بهترین متخصص مراجعه می کنند درباره عوارض جراحی بینی می پرسند که باید به آن ها بگوییم در صورتی که برای جراحی زیبایی بینی به بهترین پزشک مراجعه کنید و اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی را رعایت کنید ، دچار هیچ عارضه ای نخواهید شد. تنها عارضه ناشی از جراحی بینی تورم و کبودی ، گرفتگی بینی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

روش های مختلف عمل بینی گوشتی

عمل باز بینی گوشتی: برش های مورد نیاز توسط جراح بینی حاذق و ماهر دکتر باقری حق در تهران در ناحیه ای به نام کلوملا ایجاد می شود که طی آن پوست بینی به بالا کشیده می شود. یکی از روش های پر طرفدار در میان جراحان تکنیک باز می باشد ، زیرا متخصص دسترسی کامل به تمامی ساختار بینی را داشته و به راحتی می تواند مشکلات تنفسی و تغییرات لازم را اعمال کند.

عمل بسته بینی گوشتی: در پروسه جراحی بینی گوشتی با استفاده از تکنیک بسته ، برش ها در داخل حفره بینی و در میان غضروف ها ایجاد می شود. همانند جراحی بینی باز ، پزشک دسترسی کافی را در این مواقع نیز خواهد داشت ، اما در صورتی که بینی به تغییرات بسیار زیاد نیاز داشته باشد ، این پروسه مناسب نخواهد بود.

 

 

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در چیست ؟

در یک دسته بندی کلی می توان گفت بینی دارای دو نوع استخوانی و گوشتی می باشد. معیار تقسیم بندی بینی در این دو دسته ، بر اساس میزان ضخامت پوست بینی و جنس غضروف بینی می باشد. بینی های استخوانی پوستی نازک و غضروف بسیار محکمی دارند ، اما بینی های گوشتی در بخش نیمه تحتانی خود ، دارای پوستی ضخیم و غضروفی نازک و ضعیف می باشند ، همچنین ارتفاع پره ها در بینی های گوشتی بلند بوده و نوک این نوع از بینی ها پهن و گرد می باشد.

چربی موجود در زیر پوست بینی های گوشتی چگونه کاهش پیدا می کند؟

یک جراح ماهر و باتجربه می تواند غدد چربی موجود در نوک بینی گوشتی را طی جراحی بینی گوشتی برداشته و نواحی نرم را نیز به مقدار لازم کاهش دهد. این روش ، بسیار حساس بوده و امکان آسیب به بافت های پوست بسیار زیاد است.

مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی گوشتی

ممکن است شما نیز پس از جراحی بینی گوشتی خود دچار اختلال تنفسی شوید ، باید بدانید که طی این تکنیک جراحی زیبایی در بینی و به خصوص بافت های بینی تغییرات بسیار زیادی ایجاد شده ، در نتیجه تورم بافت های داخلی مانع از تنفس آسان افراد خواهد شد. با کاهش تورم به مرور تنفس شما آسان و بهتر شده بنابراین نگران نباشد . اما با گذشت یک بازه زمانی طولانی و عدم بهبود تنفس توصیه می شود جهت بررسی بیشتر به جراح بینی مراجعه نمایید.

جراحی بینی گوشتی

انواع بینی های گوشتی

خود بینی های گوشتی نیز به دو قسم اند :

  1. بینی‌هایی که دارای غدد سبابه بسیار بوده و پوست آن ها به میزان زیادی چربی تولید می کند ، احتمال موفقیت آمیز بودن جراحی این نوع از بینی ها بیشتر است.
  2. بینی‎‌هایی که ضخامت پوست آن ها متاثر از غدد چربی نمی باشد و ضخامت پوست بینی به دلیل بالا بودن مقدار بافت اجتماع یافته در زیر پوست آن ها است. جراحی این نوع از بینی ها از حساسیت بسیار برخوردار بوده و علی القاعده به یک جراح مجرب و متبحر نیاز دارند.

لازم به ذکر است افرادی که از این نوع بینی ها برخوردار هستند ، باید از نتایج جراحی بینی گوشتی توقعی واقع گرایانه داشته و بر این امر واقف باشند به خاطر نوع بینی ای که دارند دستیابی به یک بینی بسیار ظریف و کوچک برای آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

آیا فرم بینی گوشتی بعد از جراحی بینی ، برگشت‌ پذیر است ؟

یکی از عمده دلایل نگرانی متقاضیان جراحی بینی گوشتی ، احتمال برگشت پذیر بودن بینی پس از جراحی به حالت قبلی می باشد. در گذشته به دلیل تکنیکی که در جراحی بینی های گوشتی بکار برده می شد ، تضمینی برای عدم برگشت پذیری بینی گوشتی پس از جراحی به حالت اولیه وجود نداشت ، اما امروزه و با استفاده از تکنیک های مدرن بکار گرفته شده در جراحی این نوع از بینی ها ( تقویت غضروف ) می توان اذعان نمود که احتمال افتادگی نوک بینی و برگشت پذیری بینی های گوشتی پس از جراحی به کمترین میزان ممکن رسیده و به جرات می توان گفت احتمال آن به صفر رسیده است.

تجربه عمل بینی گوشتی

به افرادی که بینی آن ها در دسته بینی های گوشتی قرار گرفته و تمایل به انجام جراحی زیبایی بینی دارند ، توصیه می گردد با افرادی که در این زمینه تجربه داشته ، صحبت کرده و میزان رضایت آن ها را جویا شوند ؛ بدین سبب می توانند با جراحان بینی بیشتری آشنا شده و به راحتی یکی از بهترین آن ها را برگزینند.

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
trackback

[…] ضعیف باشد ، کسانی که دارای این نوع بینی هستند ، در عمل  بینی گوشتی بهتر است مدل بینی طبیعی را انتخاب کنند تا نتیجه ایده آل […]

مشاوره رایگان