کبودی ناشی از جراحی بینی

کبودی ناشی از جراحی بینی : یکی از انواع عمل های زیبایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی را در سرتاسر جهان به خود اختصاص داده است، عمل جراحی بینی می باشد.

افراد امروزه بیشتر از گذشته به زیبایی خود اهمیت داده و راه های زیادی را برای دستیابی به زیبایی بیشتر امتحان می کنند.

بینی به دو علت تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره دارد که این دو علت عبارتند از:

  • برجسته بودن بینی
  • قرار گرفتن بینی در مرکز صورت

در صورتی که بینی دارای ایرادات ظاهری بوده یا با دیگر اجزای صورت تناسب نداشته باشد، زیبایی صورت و دیگر اجزای آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

با جراحی کردن بینی می توان ایرادات آن را رفع کرد.

 

کبودی ناشی از جراحی بینی

 

علل کبودی بعد از عمل بینی چیست ؟

کبودی بعد از عمل بینی یک واکنش طبیعی بدن به آسیب‌های ناشی از جراحی است. از نظر بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، دلایل اصلی کبودی پس از جراحی بینی عبارتند از:

۱٫ آسیب به عروق خونی :
در طول رینوپلاستی ، امکان آسیب دیدگی عروق خونی کوچک در بافت های اطراف بینی وجود دارد ، این آسیب‌ها باعث نشت خون به بافت‌های نرم اطراف بینی و چشم می‌شود که منجر به کبودی می‌گردد.

۲٫ واکنش التهابی :
بدن به طور طبیعی به جراحی به عنوان یک آسیب پاسخ می‌دهد و التهاب ایجاد می‌کند. التهاب باعث افزایش جریان خون به منطقه جراحی شده و ممکن است کبودی را تشدید کند.

۳٫ پیچیدگی جراحی :
روش و گستردگی جراحی بینی نیز تأثیر زیادی بر میزان کبودی دارد. جراحی‌های پیچیده‌تر که نیاز به تغییرات بیشتر در ساختار بینی دارند ، معمولاً منجر به کبودی بیشتری می‌شوند.

۴٫مراقبت‌های پس از جراحی :
نحوه مراقبت از بینی پس از جراحی نیز می‌تواند بر میزان کبودی تأثیر بگذارد برخی از مواردی که ساده به نظر می رسند اما تاثیر زیادی در شدت گیری تورم و کبودی بعد از عمل بینی دارند عبارت اند از :
• عدم استفاده از کمپرس یخ
• عدم رعایت دستورالعمل‌های پزشک
• انجام حرکات فیزیکی سنگین
• نحوه خوابیدن اشتباه
• حرکات زیاد صورت حین خندیدن

۵٫ عوامل فردی :
برخی افراد به طور طبیعی بیشتر مستعد کبودی هستند. عوامل ژنتیکی ، نوع پوست ، سن و وضعیت سلامت عمومی می‌توانند در میزان کبودی پس از جراحی تأثیرگذار باشند.

کبودی بعد از عمل بینی چند روز ادامه دارد ؟

با توجه به اینکه شرایط فیزیولوژیک بدن هر بیمار با دیگری متفاوت است و هر فردی پاسخ متفاوتی به عمل های تهاجمی می دهد نمی توان به طور دقیق زمان رفع این عارضه را مشخص کرد با این حال به طور معمول آثار کبودی و ورم بعد از جراحی بینی بعد از مدت یک هفته تا ۱۰ روز از بین می رود و بیمار روند تسکین و درمان آن را کاملا احساس خواهد کرد بنابراین در صورتی که پس از ۱۰ روز همچنان کبودی های وسیعی در صورت خود دارید باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

برای رفع کبودی بعد از عمل بینی چه بخوریم ؟

بعد از عمل کردن بینی ، بینی دچار مقداری کبودی می شود که شدت و میزان این کبودی به عوامل متعددی مانند ویژگی های پوست و میزان ایرادات بینی و غیره بستگی داشته و در هر فرد متفاوت می باشد.

افراد اغلب به دنبال راهی برای از بین بردن سریع کبودی بعد عمل بینی هستند که باید بگوییم روش سریعی برای از بین بردن کبودی بینی و صورت وجود نداشته و رفع کامل کبودی نیازمند گذر زمان است.

  1. برای رفع کبودی و ورم بعد از عمل بینی افراد می توانند در ۳ روز ابتدایی از کمپرس سرد و در ۳ روز دوم از کمپرس گرم بعد از عمل بینی استفاده نمایند.
  2. از ۲ یا ۳ بالشت در هنگام خوابیدن در زیر سرتان استفاده کنید.
  3. آبمیوه های طبیعی و تازه همچون آب کرفس و آب آناناس میل نمایید.

دکتر علی باقری حق ، جراح بینی در تهران راهکار ها و توصیه های لازم برای رفع کبودی ناشی از جراحی بینی را در روز مشاوره در اختیارتان قرار خواهند داد.

در صورت تمایل، برای مشاهده نمونه کار جراحی بینی ایشان می توانید به بخش گالری تصاویر وب سایت مراجعه فرمایید.

 

دکتر علی باقری حق
جراح و متخصص گوش و حلق و بینی
فلوشیپ جراحی سر و گردن

 

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان