برخی از افراد با مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی ، تقاضای رفع کجی بینی با جراحی بینی را دارند ، عمل بینی کج داره یک پروسه پیچیده بوده . لازم است زیبا جو قبل از آغاز روند جراحی اطلاعات کافی را در رابطه با جراحی بینی کج داشته باشد. به همین منظور دکتر علی باقری حق مطلب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان تهیه کرده است ، ان را با دقت لالایی مطالعه نمایید.

روش های جراحی بینی کج به شرح ذیل می باشد

جراحی کجی بینی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته قابل انجام می باشد. در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی اقدام به رفع کجی بینی می کند. در این روش جراحی بینی ، جراح بینی دید بهتری برای اعمال تغییرات بینی دارد و نتیجه حاصل از این روش مطلوب و ایده آل تر است. جراحی بینی به روش بسته ، در این روش جراحی زیبایی بینی هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش های در داخل بینی زده می شود. در این روش جراح بینی دسترسی کمتر به نوک بینی دارد، اما مدت زمان جراحی بینی با این روش کمتر می باشد. همچنین میزان تورم و کبودی بعد از جراحی بینی و دوران نقاهت کمتر می باشد.

 

جراحی بینی کج

 

تفاوت عمل بینی کج با جراحی انحراف بینی به شرح ذیل می باشد:

  • اولین و مهم ترین تفاوت عمل بینی کج با جراحی انحراف بینی در این است که جراحی انحراف بینی یک جراحی بینی درمانی محسوب می شود و تمامی هزینه ها توسط بیمه پرداخت می گردد در حالی که جراحی بینی کج یک عمل زیبایی بینی محسوب شده و تمامی هزینه ها بر عهده خود بیمار است.
  • انحراف بینی با معاینه توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی قابل تشخیص بوده و در برخی مواقع برای تشخیص دقیق تر نیاز به سی تی اسکن می باشد و ممکن است در ظاهر فرد مشخص نشود اما بینی کج در ظاهر فرد مشخص بوده و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • باید گفت در برخی مواقع انحراف بینی با کجی بینی همراه بوده و درمان انحراف بینی و بینی کج به صورت همزمان امکان پذیر می باشد، اما بهتر است فرد در جلسه مشاوره در تقاضای خود را با بهترین جراح بینی در میان بگذارد.

جراحی بینی کج_ دکتر علی باقری حق

اقدامات قبل از جراحی بینی کج

  1. عکسبرداری ها وآزمایشات تجویز شده توسط جراح بینی را حتماً انجام دهید.
  2. به مدت ۸ ساعت پیش از جراحی بینی چیزی میل نکرده و در روز عمل بینی ناشتا باشید.
  3. انتخاب بهترین جراح بینی کج ، اولین و مهم ترین اقدام می باشد که پیش از انجام این جراحی بینی می بایست انجام داد.
  4. در جلسه مشاوره تعیین شده توسط جراح بینی ، تمامی انتظارات خود از عمل جراحی بینی را با جراح بینی خود در میان بگذارید.
  5. در صورتی که به بیماری مزمنی ابتلا داشته یا داروی خاصی استفاده می کنید یا به دارو و ماده خاصی حساسیت دارید، حتماً جراح بینی خود را مطلع سازید.
  6. به مدت ۱۴ روز قبل از انجام عمل بینی کج ، مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و داروهایی مانند وارفارین که موجب انعقاد خون می گردند را متوقف نمایید.

 

جراحی بینی کج

چگونگی جراحی بینی کج

جراح بینی باتجربه و دارای مهارت بالا در این پروسه ، برای ایجاد تغییرات لازم و اصلاح انحراف و کج بودن ساختار بینی از تکنیک باز جهت جراحی استفاده خواهد کرد. علت اصلی انتخاب تکنیک باز ، داشتن دسترسی کامل پزشک بوده تا بتواند تغییرات لازم را به خوبی بر روی بینی فرد اعمال کند. در فرایند این پروسه جراحی بینی ، برشی در میان دو حفره بینی ایجاد شده و پزشک پوسته بینی را به طور کامل به سمت بالا می کشد. حال که به چار چوب استخوانی و غضروفی دست یافته و تغییرات را با دقت و حساسیت بالایی اعمال می کند.

مراقبت های بعد از عمل بینی کج

  1. از خوردن غذاهای سفت و جویدنی بپرهیزید.
  2. مصرف نمک را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  3. بروز مقداری تورم و کبودی بعد از انجام هر نوع عمل بینی طبیعی بوده و به مرور زمان رفع خواهد شد.
  4. در روزهای اولیه بعد از عمل بینی، غذاهای نرم و آبکی همچون پوره سیب زمینی و سوپ میل فرمایید.
  5. به منظور اطلاع کامل از اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی کج ، می توانید به بخش های دیگر همین سایت مراجعه نمایید.

چه عواملی بر کج شدن ساختار بینی تاثیر می گذارند؟

از اساسی ترین آسیب هایی که می تواند در کج شدن بینی تاثیر بگذارد ، بعد از عمل بینی بوده زیرا استخوان طی تغییرات ایجاد شده قدرت خود را از دست می دهد که پزشک توصیه می کند تا در رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی دقت لازم و کافی را داشته باشید. در صورت عدم رعایت این مراقبت ها افراد نیازمند جراحی بینی کج خواهند بود تا فرم نامناسب ایجاد شده اصلاح شود. برخی از این موارد تاثیر گذار در کج شدن بینی را مواردی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • خم کردن بیش از حد سر در مدت زمان های طولانی دوره نقاهت
  • در مواقع مسواک زدن و وارد کردن فشار بسیار زیاد به بینی
  • به هنگام وارد شدن ضربه و فشاری بسیار زیاد به طور ناگهانی به ساختار بینی
  • در صورتی که به هنگام خواب سرتان بر روی شیب مناسبی نباشد و از چند بالشت استفاده نکنید
  • در مواقعی که به پهلو می خوابید و صورتتان در وضعیتی باشد که سبب وارد شدن فشار به بینی شود.

 

 

به چه علت ساختار استخوانی بینی کج می شود؟

فاکتورهای گوناگونی در کج شدن ساختار استخوانی بینی افراد تاثیر می گذارد . برای مثال بسیاری از افراد از بدو تولد و به صورت ژنتیکی بینی های کجی با ساختاری کج دارند و یا رویداد هایی همانند تصادف ، ضربه و شکستگی دماغ ساختار استخوانی بینی را دچار تغییر می کند. اما گاهی اوقات هم ممکن است با عدم توجه به انتخاب یک پزشک ماهر  و با تجربه و یا عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی افراد با عارضه کجی بینی مواجه شوند که نیازمند جراحی بینی کج خواهد بود.

هزینه لازم جهت عمل بینی کج چقدر خواهد بود؟

جراحی بینی کج نوعی از عمل بینی ترمیمی بوده و بهتر است بدانید که عمل بینی ترمیمی دارای پیچیدگی ها بسیاری است و باید توسط جراح بینی باتجربه و سابقه کاری فوق العاده انجام شود. علاوه بر این موارد ابزار های بکار گرفته شده ، میزان مشکلات موجود و دستمزد پزشک ، موقعیت جغرافیایی ، استفاده از ماده بیهوشی و موارد بسیار دیگر در مقدار هزینه تاثیر گذاشته و می تواند آن را افزایش و یا کاهش دهد ، که البته در جلسات مشاوره پزشک میزان آن را به شما اطلاع خواهد داد.

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان