جراحی بینی در بانوان

جراحی بینی در بانوان یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی می باشد که با هدف رفع ایرادات ظاهری بینی انجام می شود، اما بانوان بهتر است بدانند برای به دست آوردن نتیجه ایده آل از جراحی زیبایی بینی باید مواردی را رعایت کنند که در مقاله جراحی بینی در بانوان به آن ها پرداخته ایم.

یکی از مواردی که بانوان باید رعایت کنند تا دچار نارضایتی بعد از عمل بینی نشوند این است که بهترین جراح بینی را انتخاب کنند.

اکثر بانوان در جراحی زیبایی بینی متقاضی جراحی بینی فانتزی یا جراحی بینی طبیعی هستند.

انواع روش جراحی بینی در بانوان به شرح ذیل می باشد:

بانوان دارای دو نوع بینی گوشتی یا استخوانی هستند که با مراجعه به جراح بینی تشخیص داده می شود، بیمار بهتر است در جلسه مشاوره به نکاتی که جراح بینی توصیه می کند توجه نماید تا بتواند بهترین نتیجه را از جراحی زیبایی بینی به دست آورد.

جراحی زیبایی بینی به دو روش جراحی بینی باز و بسته انجام می شود، بهتر است فرد متقاضی برای رینوپلاستی انتخاب روش جراحی را به جراح بینی مورد نظر بسپارد تا او با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از روش ها را برای جراحی بینی انتخاب کند.

در جراحی بینی به روش باز یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می شود در حالی که در جراحی بینی بسته تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود.

 

جراحی بینی در بانوان

 

نکات مورد توجه در جراحی بینی بانوان به شرح ذیل می باشد:

  • در جراحی بینی بانوان طول بینی کوتاه تر از جراحی بینی آقایان می باشد.
  • زاویه بین بینی و لب در جراحی بینی بانوان حدود ۹۵ الی ۱۰۵ درجه می باشد.
  • برجستگی نوک بینی در بانوان کمتر از آقایان می باشد.
  • بیمار باید به این نکته توجه داشته باشد که از جراحی بینی انتظار معقولانه داشته باشد.
  • بیمار نمونه کارهای جراحی بینی در بانوان ، جراح بینی مورد نظر را مشاهده کند تا با اطمینان جراح بینی خود را انتخاب کند و به او اطمینان داشته باشد، چرا که اطمینان به جراح بینی با رضایت از عمل بینی رابطه مستقیم دارد.

مراقبت های بعد از جراحـی بینی در بانوان

جنسیت تغییری در مراقبت هایی که افراد باید بعد از جراحی بینی رعایت نمایند ایجاد نمی کند. رعایت این نکات مراقبتی به دلیل تاثیر بسزایی که در مطلوب بودن نتایج، بهتر سپری شدن دوران نقاهت و همچنین کاهش احتمال بروز برخی عوارض دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و افراد نباید در انجام این دستورالعمل ها و رعایت آن ها کوتاهی کنند. از جمله مهم ترین این مراقبت ها عبارتنداز:

  • طی ۴ ساعت ابتدایی اقدام به خوردن و آشامیدن نکنید زیرا بدن در این مدت زمان تحت تاثیر شدید مواد بیهوشی بوده و وارد شدن هرگونه ماده غذایی و نوشیدنی به معده ممکن است منجر به بروز حالت تهوع در فرد گردد.
  • از خوردن مواد غذایی سفت طی چند روز ابتدایی خودداری نمایید زیرا هضم و بلع این مواد غذایی نیازمند جویدن زیاد است که چون این عمل توسط فک بالا که به بینی متصل است انجام می شود امکان دارد موجب تشدید تورم بینی شود.
  • رژیم غذایی غنی حاوی مواد غذایی پرفیبر همچون میوه، سبزیجات، ماهی و میگو داشته باشید.
  • از خوردن فست فود و غذاهایی که برای طبخ آن ها از نمک و ادویه زیادی بهره گرفته شده است اجتناب نمایید زیرا خوردن اینگونه غذاها و به خصوص سدیم موجود در نمک ورم بینی را تشدید می نماید.

 

 

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی :

  • به هیچ عنوان بر روی شکم و به پهلو نخوابید. بهترین موقعیت خوابیدن بعد از جراحی دراز کشیدن به پشت و به صورت طاقباز می باشد. برای جلوگیری از غلت زدن های ناخواسته به پهلو می توانید در اطراف خود چند بالشت قرار دهید.
  • توصیه دکتر علی باقری حق به افراد این است که هنگام خواب زیر سر خود چند بالشت قرار دهند و با این کار سر را از سطح بدن بالاتر قرار دهند زیرا در کاهش شدت تورم و کبودی موثر است.
  •  سر خود را برای انجام فعالیت های مختلف به سمت پایین خم نکنید زیرا با این کار گردش خون در سر و صورت تان افزایش یافته و ورم بینی تان شدت خواهد یافت.
  • طی ۱ هفته ابتدایی استراحت کرده و فقط کارهای شخصی خودتان را انجام دهید. بهتر است از استراحت کردن به طور مطلق خودداری کنید زیرا این کار با مشکلاتی همچون بروز یبوست برای شما همراه خواهد بود.
  • حتماً طی مدت زمان تعیین شده توسط جراح بینی خود، بر روی بینی تان چسب بزنید با این اقدام نه تنها بینی تان بهتر فرم خواهد گرفت بلکه ورم بینی تان نیز سریع تر فروکش می کند و غیره.

 

هزینه جراحی بینـی در بانوان چقدر می باشد؟

هزینه جراحی بینی با توجه به دستمزد جراح بینی ، هزینه بیمارستان و پرسنل آن و غیره تعیین می شود.

 

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان