جراحی بینی در افراد دیابتی

دیابت یکی از رایج ترین بیماری های متابولیسمی است که باعث بروز اختلال در سوخت و ساز می شود، در افرادی دیابتی بدن برای تولید انسولین دچار اختلال شده و در مقابل انسولین مقاومت می کند، افرادی که دچار بیماری دیابت بوده و قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند بهتر است اطلاعاتی درباره جراحی بینی در افراد دیابتی به دست آورند.

آیا عمل جراحی در افراد دیابتی امکان پذیر است؟

باید پاسخ داد بله عمل جراحی بینی در افراد دیابتی امکان پذیر است اما نیازمند رعایت مواردی قبل از انجام جراحی بینی است تا بهترین نتیجه حاصل شود.

اقدامات مهم در جراحی بینی در افراد دیابتی به شرح ذیل می باشد:

فرد متقاضی برای جراحی زیبایی بینی بهتر است پیش از اقدام به جراحی بینی آزمایشات و بررسی های مربوط به قند خون را انجام دهد و در صورتی که میزان قند خون در او بالا یا پایین بود، سعی در تنظیم قند خون خود کند.

بهتر است بدانید میزان قند خون در یک فرد نرمال و سالم کمتر از ۱۵۰ می باشد.

جراحی بینی در افراد دیابتی

چه آمادگی هایی قبل از جراحی بینی در افراد دیابتی لازم است؟

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی در افراد دیابتی که باید بدانید این است که شب قبل از جراحی بینی تغذیه مناسبی داشته باشید.

شب قبل از جراحی زیبایی بینی غذای سبک و گوشتی میل کنید و تا ۶ الی ۸ ساعت قبل از جراحی بینی چیزی میل نکنید.

یک جراح بینی خوب به بیمار دیابتی خود توصیه می کند به مدت دو ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی یک آبمیوه بدون پالپ استفاده کند.

جراح بینی به بیمار خود توصیه می کند صبح روز جراحی زیبایی بینی ، دوز انسولین خود را تزریق کند و در صورتی که دارو استفاده می نماید در روز جراحی مصرف نکند.

بیهوشی در بیماران دیابتی :

بیهوشی در بیماران دیابتی سبب بروز تغییرات متابولیک در آن ها شده که باعث می شود کنترل قند در ان ها دشوار شود، به همین منظور بهتر است برای اینکه فرد دیابتی نتیجه مطلوبی از جراحی بینی به دست آوردن  نوع دیابت آن ها ، وضعیت متابولیک و عوارض مزمن در آن ها بررسی شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی :

  • بیمار بهتر است تا دو هفته پس از جراحی زیبایی بینی از مصرف الکل و دخانیات اجتناب کند.
  • داروهایی را که جراح بینی برای تان تجویز کرده است را راس ساعت استفاده کنید.
  • تغذیه مناسبی بعد از جراحی بینی داشته باشید.

چرا جراحی بینی در افراد دیابتی نیاز به مراقبت بیشتری دارد ؟

جراحی بینی در افراد دیابتی به دلیل برخی شرایط خاص ، نیاز به ملاحظات ویژه دارد. این شرایط به دلیل تاثیر دیابت بر بدن و فرایندهای بهبود و کنترل عفونت است. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌کنم:

۱٫ احتمال بروز عفونت :
افراد دیابتی نسبت به عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. سطح بالای قند خون می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کرده و توانایی بدن در مقابله با عفونت‌ها را کاهش دهد.
۲٫ تاخیر در بهبود زخم‌ها:
دیابت می‌تواند فرایند بهبود زخم‌ها را کندتر کند. این به دلیل مشکلات در گردش خون و نرسیدن مواد مغذی کافی به محل زخم است که ممکن است به طولانی شدن زمان بهبود منجر شود.
۳٫ تغییر قند خون:
استرس جراحی می‌تواند بر سطح قند خون تاثیر بگذارد. بیهوشی و خود جراحی ممکن است باعث تغییرات در سطح قند خون شوند که نیاز به کنترل دقیق و پایش مداوم دارند.
۴٫ مشکلات قلبی :
افراد دیابتی بیشتر در معرض خطر مشکلات قلبی و عروقی هستند. جراحی بینی نیز همانند هر جراحی دیگر ممکن است استرس و فشار اضافی بر سیستم قلبی و عروقی وارد کند.

به همین دلیل ، جراحی بینی در افراد دیابتی ، پیش از هر مرحله دیگر نیاز به مشاوره با متخصص دیابت و جراح حرفه ای دارد. همچنین، ممکن است نیاز به تنظیم داروها و رعایت دقیق رژیم غذایی و پایش مداوم سطح قند خون قبل و بعد از جراحی باشد تا ریسک‌ها به حداقل برسند.

مهمترین توصیه ها درباره ی جراحی بینی در افراد دیابتی

پیش از انجام جراحی بینی در بیماران دیابتی، رعایت توصیه‌های خاصی ضروری است تا ریسک‌ها کاهش یابد و بهبودی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. در زیر به مهمترین توصیه‌ها اشاره می‌کنم:

مشورت با پزشک متخصص دیابت :
حتما در ارتباط با تصمیمی که برای رینوپلاستی دارید با پزشک متخصص دیابت صحبت کنید تا مراحل لازم برای کنترل و تثبیت قند خون در مراحل جراحی و پس از آن صورت بگیرد.

• آزمایش‌های پیش از جراحی:
انجام آزمایش‌های لازم شامل بررسی سطح هموگلوبین A1C، عملکرد کلیه و سایر آزمایش‌های مرتبط برای ارزیابی وضعیت کلی بدن ضروری است.

• قطع مصرف دخانیات و الکل:
اگر سیگار می‌کشید یا الکل مصرف می‌کنید، حداقل چند هفته قبل از جراحی آنها را ترک کنید، زیرا این مواد می‌توانند بهبود زخم‌ها را کند کرده و خطر عفونت را افزایش دهند.

دکتر علی باقری حق
جراح و متخصص گوش و حلق و بینی
فلوشیپ جراحی سر و گردن

( جراحی بینیجراح بینیجراحی گوش )

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان