جراحی بینی استخوانی به منظور اصلاح فرم بینی در افرادی انجام می شود که عموما دارای برآمدگی استخوانی بر روی پل بینی ، همراه با پوست نازک و استحکام زیاد غضروف و استخوان هستند. در طی عمل بینی استخوانی ، جراح با تراشیدن قوز و تغییر شکل بینی ، ظاهری صاف و هماهنگ را برای بیمار ایجاد می کند که به صورت ماندگار باقی خواهد ماند و علاوه بر زیبایی و تاثیر مثبت بر اعتماد به نفس افراد ، به بهبود تنفس و رفع مشکلات ساختاری نیز کمک می کند بنابراین چنانچه قصد جراحی بینی استخوانی در تهران را دارید تا انتهای مقاله را مطالعه کنید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر باقری حق

جراحی بینی استخوانی چیست ؟

جراحی بینی استخوانی از جمله رایج ترین انواع رینوپلاستی است که به شکل تخصصی در افرادی صورت می گیرد که ساختار بینی آن ها مقاوم بوده و پوست نسبتا نازکی دارند بنابراین امکان فرم دهی و ایجاد تغییرات به منظور ایجاد زیبایی و رفع آسیب ها و اختلالات تنفسی آسان تر از انواع دیگر عمل بینی است. این جراحی زیبایی بینی که به دو شکل باز و بسته بر اساس شرایط بیمار و میزان ناهنجاری های موجود صورت می گیرد در شرایطی که زیر نظر جراح بینی حرفه ایباشد نتایج فوق العاده ای ایجاد خواهد کرد.

انحراف در بینی های استخوانی

گاهی اوقات و در صورت قرار نگرفتن استخوان سپتوم در مرکز و محل مناسب خود ، ساختار بینی دچار انحراف خواهد شد. این انحراف در برخی مواقع قابل مشاهده نخواهد بود ، که در صورت وجود مشکلات تنفسی و مراجعه به بهترین جراح بینی در تهران دکتر باقری حق و انجام برخی آزمایشات لازم تشخیص داده خواهد شد. در این مواقع افراد می توانند تحت نظر جراح بینی ، جراحی بینی استخوانی را به منظور بهبود انحراف بینی خود نیز انجام دهند.

تغییرات ظاهری در جراحی بینی استخوانی در تهران

  • قوز بینی
  • انحراف بینی
  • کجی بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • بزرگی نوک بینی
  • بزرگی سوراخ های بینی
  • غیر قرینگی سوراخ بینی

کاندیدای مناسب جراحی بینی استخوانی در تهران

یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی که از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و فرد می بایست آن را جدی بگیرد اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که آیا کاندید مناسبی برای این عمل زیبایی هست یا نه. برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای عمل زیبایی بینی هستید لازم است تا از شرایط لازم برای انجام این جراحی آگاهی داشته و مطمئن شوید که تمامی آن ها را دارا هستید.

شرایط لازم برای جراحی بینی استخوانی در تهران

  1. بینی شان به طور واقعی ایراد داشته و ایراداتی که مشاهده می کنند به دلیل ابتلای آن ها به اختلالاتی مثل خود بد شکل پنداری یا وسواس نباشد.
  2. به مصرف مواد مخدر، سیگار و نوشیدنی های حاوی الکل اعتیاد نداشته باشد. زیرا مصرف این مواد در ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و کم شدن میزان اکسیژن خون تاثیر داشته و این امر موجب ایجاد برخی مشکلات در حین جراحی رینوپلاستی و همچنین ایجاد اختلال در روند بهبودی فرد خواهد شد.
  3. خانم هایی که در دوران بارداری قرار ندارند. به دلیل انجام جراحی بینی در تهران ، تحت بیهوشی عمومی و خطرناک بودن آثار مواد بیهوشی بر روی جنین، بهتر است خانم های باردار از انجام این جراحی زیبایی و تمامی جراحی های غیر ضروری اجتناب کنند.
  4. افرادی که دید روشنی از نتایج جراحی راینوپلاستی داشته و کاملاً با نوع بینی خود و محدودیت هایی که برای جراحی بینی استخوانی وجود دارد آشنا می باشند. این افراد به خوبی می دانند که دکتر بینی هر چه مجرب و متبحر باشد باز هم نمی تواند همه انتظارات آن ها از عمل زیبایی بینی را محقق کند.
  5. اشخاصی که از خواسته های خود به خوبی آگاه بوده و می توانند آن ها را با صراحت و کاملاً شفاف با پزشکشان در میان بگذارند.
  6. افرادی که داروهای خاص مصرف نمی کنند و از نظر جسمی و همچنین روحی در شرایط مساعدی قرار دارند.

قوز در جراحی بینی استخوانی

با بروز یک بر آمدگی در ناحیه از بینی به هنگام اتصال به استخوان یا غضروف که هر دو آن ها با یکدیگر سبب تشکیل قوز بینی در درجات و شکل های گوناگون می شوند . در برخی موارد این برآمدگی ها در بینی برخی از افراد بسیار زیاد بوده و سبب بروز اختلالات تنفسی می شود. این عارضه یک ریشه اصلی داشته که مادر زادی و ژنتیکی می باشد و ریشه دیگر آن وارد شدن ضربه ای محکم به ساختار بینی و در نتیجه اسیب دیدگی استخوان می باشد. در جراحی بینی استخوانی این برآمدگی از بین رفته و زیبا جو به بینی با استخوانی یک سطح و بدون ناهمواری دست می یابد.

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود ؟

  • افرادی که دارای این نوع بینی هستند معمولا متقاضی جراحی بینی فانتزی یا جراحی بینی طبیعی ، جراحی بینی شبیه به یک عکس هستند.
  • این افراد پس از مراجعه به جراح بینی خوب در تهران دکتر علی باقری حق ، انتظارات خود را به جراح زیبایی می گویند و او راهنمایی های مورد نیاز را به بیمار ارائه می دهد.
  • کسانی که قصد عمل جراحی بینی دارند باید دید واقع بینانه ای نسبت به جراحی زیبایی بینی داشته باشند.
  • جراح زیبایی بینی پس معاینه راه های تنفسی و ایرادات بینی نکات لازم را به او می گوید و آزمایشاتی را برای عمل بینی تجویز می نماید.
  • دکتر بینی در روز عمل زیبایی بینی یکی از دو تکنیک جراحی باز و جراحی پبسته برای اعمال تغییرات انتخاب می کند.
  • اما اکثر جراحان بینی به دلیل اینکه در تکنیک باز دید بهتری برای اعمال تغییرات دارند از آن روش استفاده می کنند.
  • در جراحی بینی استخوانی ، پزشک یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پوست را از اسکلت بینی جدا کرده و تغییرات را اعمال می نماید.

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوستی چیست ؟

عمده تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی در نوع پوست و اسکلت آن ها می باشد و همین موضوع باعث تفاوت در عمل زیبایی بینی شده است.

جراحی بینی استخوانی - دکتر باقری حق

عمل بینی استخوانی با لیزر

بسیاری از افراد به دنبال رفع ایرادات بینی استخوانی بدون عمل می باشند به همین منظور اقدام به جراحی بینی استخوانی با لیزر می کنند. باید گفت عمل بینی با لیزر فقط باعث شفاف شدن پوست بینی شده و تغییری در شکل ظاهری استخوان بینی ایجاد نمی کند.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

  1. اولین و مهم ترین اقدام قبل از عمل بینی استخوانی در تهران ، انتخاب جراح بینی است.
  2. پیش از اقدام برای عمل رینوپلاستی بهتر است آزمایشات تجویز شده توسط جراح بینی با تجربه و ماهر دکتر باقری حق در تهران را انجام دهید.
  3. به مدت دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی از داروهای رقیق کننده خون همچون وارفارین و آسپرین استفاده نکنید.
  4. به مدت دو هفته قبل از جراحی از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  5. آقایان پیش ازمراجعه ریش و سبیل خود را بتراشند و بانوان بدون آرایش صورت برای عمل مراجعه کنند.
  6. حتما در روز جراحی زیبایی بینی یک الی دو نفر همراه با خود داشته باشید.
  7. به مدت ۸ ساعت قبل از جراحي بيني استخواني چیزی میل نکرده و ناشتا باشید.
  8. در روز جراحی دماغ ، مدارک پزشکی خود را بیاورید.
  9. اگر بیماری خاصی دارید به پزشک اطلاع دهید.
  10. اگر باید به طور مرتب از داروی خاصی استفاده کنید دکتر زیبایی خود را در جریان قرار دهید.
  11. شب قبل از عمل زیبایی بینی استحمام کنید.
  12. روز قبل از راینوپلاستی به اندازه کافی آب بنوشید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر باقری حق

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • بیمار در روز های اول بعد از عمل از غذاهای آبکی بهتر است استفاده کند.
  • به مدت دو هفته بعد از جراحی از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و استعمال دخانیات پرهیز کند چرا که باعث بروز اختلال در روند درمان می شود.
  • داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور مرتب استفاده کنید.
  • بعد از جراحی کردن بینی از دست زدن به بینی طبق عادت تا مدتی خودداری کنید.
  • هنگام استراحت و دراز کشیدن دو بالشت زیر سر خود قرار دهید تا میزان تورم و کبودی کاهش یابد.
  • بیماران در زمان خواب باید به طور طاق باز بخوابند.
  • اگر احساس درد داشتید پس از کسب اجازه از بهترین جراح بینی تهران دکتر علی باقری حق ، از مسکن استفاده کنید.
  • به مدت ۲ هفته از انجام فعالیت های سنگین پرهیز نمایید.
  • بیمار باید تا مدتی از انجام ورزش هایی که باعث فشار آمدن به صورت می شود مانند شنا اجتناب نماید.
  • زمان مناسب جهت استحمام را از پزشک خود بپرسید.
  • بیماران تا مدتی نباید از عینک استفاده کنند.
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید زیرا گرما باعث تشدید ورم بینی می شود.
  • بیماران باید از خوردن غذاهای پر ادویه اجتناب نمایند.
  • مصرف نمک را در غذاهای خود به حداقل برسانید.
  • بیمار باید تا مدتی با دهان بازعطسه و سرفه کنند.
  • در هفته اول بیمار باید از خندیدن و صحبت زیاد پرهیز کند.
  • از فین کردن خودداری کنید زیرا باعث خونریزی می شود.

در صورتی که مایلید تا اطلاعات دقیق تر و جامع تری در رابطه با مراقبت های بعد از جراحی بینی بدست آورید، مقاله ای که در این رابطه تهیه شده را مطالعه کنید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر باقری حق

استحمام بعد از عمل بینی استخوانی

یکی از مواردی که افراد بعد از جراحی بینی استخوانی باید دقت زیادی در انجام آن صرف کنند حمام کردن است. به مدت ۱ هفته از استحمام به تنهایی خودداری کرده و حتماً این کار را به کمک یک شخص همراه و به صورت زیر انجام دهید:

  • بر روی یک صندلی نشسته و سر را به سمت عقب خم نمایید.
  • از فرد همراه بخواهید تا موهای تان را از پشت شستشو دهد.
  • همچنین خود برای شستشوی بدن تان به پایین خم نشده و از فرد همراه درخواست کنید که بدن تان را بشوید.

با این کار اسپلینت و چسب بینی خیس نشده، گردش خون در سر و صورت زیاد نشده و در نتیجه ورم بینی تشدید نخواهد شد.

عوارض عمل بینی استخوانی چیست ؟

بسیار از افراد در جلسه مشاوره درباره عوارض جراحی بینی استخوانی می پرسند باید به آن ها بگوییم در صورتی که برای جراحی کردن بینی به بهترین جراح بینی در تهران دکتر باقری حق ،مراجعه کنند و مراقبت های قبل و بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت نمایند دچار هیچ عارضه ای نخواهند شد. تنها عارضه جراحی زیبایی بینی تورم و کبودی می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود.

انواع تورم بعد زا جراحی بینی استخوانی

  • تورم پوست : با توجه به آن که طی جراحی بینی استخوانی ، پوست از ساختار استخوانی افراد جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها می باشد. علاوه بر رعایت برخی موارد توصیه شده از جانب جراح بینی ، استفاده از چسب بینی در این مواقع به افراد کمک می کند تا فضای ایجاد شده در بازه زمانی کوتاه تری بهبود یابد.
  • تورم کاذب : این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز بسیار زیاد خواهد بود.

هرگونه تورم به وجود آمده با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بهبود پیدا می کند ، در نتیجه تنها لازم است این موارد را به خوبی رعایت کنید و از دستورات جراح بینی خود پیروی کنید.

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران چقدر می باشد ؟

هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران ، با توجه به دستمزد جراح ، هزینه های بیمارستان ، هزینه متخصص بیهوشی و غیره تعیین می گردد. افرادی که بینی آن ها استخوانی می باشد معمولا هدف آنان از انجام عمل بینی استخوانی رفع مشکلات ظاهری مانند قوز بینی ، کوچک کردن سوراخ های بینی و غیره می باشد. تنها مشکل در بینی های استخوانی پوست نازک آن ها می باشد زیرا پوست نازک کوچکترین ایرادات را نشان می دهد. علت وجود قوز در بینی ممکن است به دلیل وراثت یا وارد شدن ضربه به بینی باشد.

بینی های استخوانی از سه قسمت تشکیل شده اند !

قسمت اول بینی های استخوانی ، تشکیل شده از یک لایه عضلانی می باشد ، در قسمت دوم اسکلت های غضروف قرار دارند و سپس در قسمت سوم لایه پوست وجود دارد.

برگشت پذیری نتیجه عمل بینی استخوانی

برخی از بیمارن نگران این موضوع می باشند که پس از جراحی بینی استخوانی ، قوز بینی آن ها برگردد اما باید بگوییم امکان بازگشت بینی های استخوانی به شکل اولیه خود وجود ندارد. معمولا افرادی که بینی آن ها استخوانی می باشد از نتیجه جراحی راضی هستند.

فرم مناسب برای جراحی بینی استخوانی در تهران

با توجه به پوست نازک و استخوان مقاوم بینی های استخوانی ، اعمال تغییرات و اصلاحات لازم بسیار دشوار نبوده و جراح بینی حاذق و باتجربه دکتر باقری حق در تهران می تواند تغییرات فوق العاده ای را ایجاد کند. در نتیجه تفاوتی ندارد شما کاندیدای کدام فرم از بینی باشید ، در صورت استخوانی بودن ساختار بینی تان می توانید به روش ها فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی بعد از بررسی های انجام شده و تائید جراح بینی ، بینی خود را به شکل دلخواه جراحی کنید.

عمل ترمیمی در جراحی بینی استخوانی

در پروسه جراحی بینی استخوانی اولیه ، مقداری از بافت بینی از بین رفته و استخوان آن نیز دست خوش تغییرات بسیار زیادی شده است تا فرم ساختار بینی تغییر کند ، در واقع پزشک برای ایجاد فرم مورد نظر استخوان بینی را شکسته و در برخی موارد آن را تراش می دهد. بنابراین آغاز فرایند جراحی بینی ترمیمی در این دسته از افراد پیچیده و دشوار خواهد بود ، زیرا پوست بینی بسیار نازک و استخوان بینی مقاومت بالای خود را از دست داده و حتی ممکن است در برخی مواقع نیازمند پیوند استخوانی جهت استحکام سازی ساختار بینی نیز شود ، که تمامی این موارد پیچیدگی جراحی بینی ثانویه را افزایش می دهد. البته در صورت مراجعه به یک جراح بینی ماهر خیال شما زیبا جویان از فرایند رینوپلاستی ترمیمی با این دسته از ویژگی ها آسوده خواهد بود زیرا نتیجه حاصل از آن بسیار رضایت بخش می باشد.

جراحی بینی استخوانی - دکتر علی باقری حق

انواع مدل های جراحی بینی استخوانی

  • جراحی بینی طبیعی : جراحان بینی ، فاصله موجود بین لب و بینی را اصلاح می کنند در عمل بینی طبیعی ، این فاصله باید بین ۹۰ الی ۹۵ درجه باشد.
  • جراحی بینی فانتزی : فاصله موجود در بین لب و بینی در جراحی فانتزی بین ۱۰۰ الی ۱۰۵ درجه می باشد. از ویژگی های بینی نیمه فانتزی می توان به قوس دار بودن پشت بینی و سربالا بودن نوک آن اشاره کرد.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی : بینی های نیمه فانتزی ، در بین بینی های طبیعی و فانتزی قرار می گیرند زیرا این نوع بینی ها ضمن داشتن کمی قوس و سربالا بودن ، حالت طبیعی خود را نیز حفط می کنند. بینی های استخوانی از انجام عمل فانتزی و نیمه فانتزی نتیجه خوبی دریافت می کنند.

نحوه تشخیص جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی دارای ۳ ویژگی مهمی هستند که آن ها را از بینی گوشتی متمایز می کند :

  • پوست بینی استخوانی در مقایسه با بینی های گوشتی بسیار نازک و انعطاف پذیر تر می باشد.
  • استخوان بینی این افراد به صورت برجسته بوده و بیشتر آن ها دارای یک قوز روی پل بینی هستند.
  • غضروف و بافت های بینی افرادی که بینی استخوانی دارند ، بسیار محکم و قوی می باشد.

هرچه غضروف های بینی قوی تر و پوست بینی نازک تر باشد ، نتیجه حاصل از عمل زیبایی بینی بهتر خواهد بود. معمولا در جراحی بینی استخوانی قوزدار تمرکز اصلی جراح خوب و باتجربه دکتر باقری حق در تهران در برطرف کردن برآمدگی ایجاد شده بر روی پل بینی می باشد . سایز بینی در مقایسه با فرم صورت کوچکتر می شود. در نهایت بینی قرینه شده و سایز سوراخ های بینی اصلاح می شود.

جراحی بینی استخوانی - دکتر علی باقری حق

درصد موفقیت عمل بینی استخوانی چقدر است ؟

تاثیر عمل رینوپلاستی بینی در سلامت و زیبایی دو عامل اصلی است که میزان موفقیت در عمل جراحی زیبایی بینی در تهران را مشخص می کند. در صورتی که عمل بینی استخوانی موجب بهبود زیبایی و سلامت فرد شده باشد ، می توان این جراحی را ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز دانست. به صورت کلی بر اساس ویژگی هایی که برای این نوع فرم بینی بیان شد ، میزان موفقیت آن نسبت به انجام عمل بینی گوشتی بسیار بالاتر است و بیشتر بیماران از نتیجه این جراحی رضایت کامل دارند.

محدودیت عمل بینی استخوانی

به صورت کلی در انجام جراحی بینی استخوانی محدودیت وجود ندارد و افراد بعداز رسیدن به بلوغ و تکمیل رشد استخوانی صورت می توانند برای انجام این جراحی اقدام نمایند. تنها انجام عمل بینی استخوانی در افراد بالای ۵۰ سال و افرادی که بیماری خاصی دچار هستند و ممکن است داروی بیهوشی برای آن ها خطرناک باشد ، توصیه نمی شود.

درباره دکتر علی باقری حق

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان